Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Hoe werkt de bezorgapp en hoe stel ik deze in?

De werking van de app en hoe de app geconfigureerd wordt, vind je in dit artikel.

Hoe de bezorg app werkt

Wanneer een bestelling is gekoppeld aan een koerier, ontvangt hij deze automatisch in zijn app. De koerier navigeert vervolgens vanuit de app naar het afleveradres en kan de klant direct bellen.

In de tussentijd kun je via de CashDesk POS precies zien waar een koerier is en wat de status van de bestelling is. Dit is te zien onder de knop "Overzicht" in de module orderacceptatie.

Wanneer een bestelling in de app wordt afgeleverd, wordt deze gemarkeerd als voltooid in CashDesk. Met de bezorg-app houd je altijd controle en overzicht over je bezorgproces. Ook tijdens de drukste uren.

De functies van de bezorger app

  • Bel de klant: Bel de klant rechtstreeks vanuit de app. Het handmatig invoeren van telefoonnummers van klanten behoort tot het verleden.
  • Navigeer naar de klant: Navigeer met één druk op de knop direct van de huidige Gps-positie naar het afleveradres.
  • Overzicht te leveren bestellingen: Koeriers kunnen precies zien welke bestelling je eraan hebt gekoppeld.

Hoe installeer en configureer ik de bezorger app

  1. Download de app uit de Android Play Store of Apple Store. De app is te vinden als je zoekt op "CashDesk".
  2. Geef de app toegang tot de juiste rechten zoals locatie en telefoon.
  3. Sluit de app en open deze opnieuw.
  4. Open de app en zoek de gegenereerde code bovenaan het scherm.
  5. Ga in CashDesk naar “personeelsbeheer” en selecteer de juiste koerier (zorg ervoor dat de koerier is uitgeklokt)
  6. Zoek in de app naar de app-ID en vul deze in het veld “Delivery app ID” in CashDesk in.
    Klok in de koerier.
  7. Na enige tijd verschijnt de koerier in de CashDesk overzichtskaart. Zie je de koerier niet, loop dan met de telefoon naar buiten. Dan heeft de app een beter bereik ten opzichte van de GPS.
  8. Koppel een te rijden bestelling aan de naam van de koerier.
  9. Na een paar seconden ziet de bezorger de bestelling op zijn telefoon.
  10. Herhaal de stappen voor andere telefoons.

Belangrijke opmerkingen en vereisten:

  • De bezorger moet 18 jaar of ouder zijn om te kunnen worden gevolgd door GPS. Volgens de wet is het namelijk niet toegestaan dat apps mensen onder de 18 jaar mag volgen. Hierom wordt dit geblokkeerd vanuit IOS en Android.
  • Traceren moet geactiveerd zijn (iPhone) Dit vindt u in de instellingen van uw telefoon door de volgende stappen te volgen:
    1. Open de instellingen van uw telefoon
    2. Selecteer privacy
    3. Selecteer tracking
    4. Zorg dat tracking verzoeken worden toegestaan. 
    5. Zorg dat de Delivery app tracking verzoeken mag doen door het vinkje bij de app aan te klikken.
  • GPS van de telefoon moet geactiveerd zijn. Als deze uit staat ziet u een melding in de app dat dit uitstaat. Als de locatievoorzieningen uitstaan kan de bezorger niet gevolgd worden.
  • Gebruik van wifi wordt niet aanbevolen. De reden hiervoor is dat de bezorger de verbinding met de wifi verliest op het moment dat hij gaat rijden. Dit kan ervoor zorgen dat de locatie niet goed doorgegeven wordt. Ook is de 4/5G verbinding vaak stabieler dan het wifi netwerk. Dit zorgt ervoor dat de bestelling eerder in de app te zien is.