Hoe pas ik mijn automatische bonnen aan? (30 seconden)

In dit artikel kan je lezen hoe je automatische bonnen kan aanpassen.

Benodigdheden:
1. Log in op 3.0 Cashdesk.
Ga naar de kassa, log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik op de instellingen.
  • Ga naar het menu, selecteer 'interface' en klik op 'automatisering'.

Automatisering is opgedeeld in verschillende secties.

  1. Klantbewijs voor Online Bestellingen

Indien geactiveerd, zal er automatisch een klantbewijs worden gegenereerd en afgedrukt voor alle online bestellingen.

Indien deze functie is uitgeschakeld, zal er geen automatisch klantbewijs worden afgedrukt voor online bestellingen. Klanten kunnen dan enkel een elektronisch bewijs per e-mail ontvangen.

 

2. Bon voor handmatig aangemaakte bestellingen.

Bij het handmatig aanmaken van bestellingen wordt er automatisch een bon afgedrukt voor de klant.

Als deze optie niet is ingeschakeld, zal er geen bon worden afgedrukt voor handmatig aangemaakte bestellingen. Dit kan handig zijn wanneer alle bestellingen elektronisch worden verzonden.

 

3. Ontvangstbewijs Printer

Ontvangstbewijs Printer Aan: Na elke transactie wordt automatisch het ontvangstbewijs afgedrukt.

Als deze functie is niet geactiveerd, zal er geen ontvangstbewijs worden afgedrukt na elke transactie. Dit kan handig zijn als er geen noodzaak is voor een fysiek ontvangstbewijs.

 

4. Eindbon printen na dienstbeëindiging

Bij het beëindigen van de dienst wordt automatisch een eindbon afgedrukt.

Indien deze functie niet is ingeschakeld, zal er geen eindbon worden afgedrukt wanneer de dienst wordt afgesloten. Dit kan handig zijn als er geen noodzaak is voor een samenvatting van de diensttransacties.

 

5. Keukenbon voor Online Orders

Inschakelen: Automatisch printen van keukenbonnen voor elke online bestelling.

Indien deze optie niet is ingeschakeld, zullen er geen keukenbonnen worden afgedrukt voor online bestellingen. Dit kan handig zijn wanneer de keukenbestellingen elektronisch worden verzonden.

 

6. Keukenbon voor Handmatig Aangemaakte Orders

Inschakelen: Bij het handmatig aanmaken van bestellingen worden automatisch keukenbonnen afgedrukt.

Als deze functie niet is ingeschakeld, zal er geen keukenbon worden afgedrukt voor handmatig aangemaakte bestellingen. Dit kan praktisch zijn als alle bestellingen digitaal worden verstuurd.

 

7. Etiketten Printen bij het Aanmaken van Orders

Inschakelen: Etiketten worden automatisch afgedrukt bij het aanmaken van bestellingen.

Als deze functie niet is ingeschakeld, zullen er geen etiketten worden afgedrukt bij het aanmaken van bestellingen. Dit kan handig zijn als er geen noodzaak is om de bestellingen te voorzien van labels.

 

8. Barcode op Kassabon Afdrukken

Barcodes worden automatisch afgedrukt op de kassabon voor elke transactie.

Als deze functie niet is ingeschakeld, zullen er geen barcodes worden afgedrukt op de kassabon. Dit kan handig zijn als het gebruik van barcodes niet noodzakelijk is voor het verwerken van transacties.

 

9. Aantal Kopieën van Klantbonnen

Voor enkele kopieën: Er wordt slechts één exemplaar van de klantbon afgedrukt voor elke transactie.

Voor dubbele exemplaren: Er worden twee kopieën van de klantbon afgedrukt voor elke transactie.

 

10. Aantal Kopieën van Keukenbonnen

Voor enkele exemplaren: Er wordt slechts één exemplaar van de keukenbon afgedrukt voor elke transactie.

Voor dubbele exemplaren: Er worden twee kopieën van de keukenbon afgedrukt voor elke transactie.

 

De overige functies

  1. Naamstijl Keukenbon

Standaardoptie: Voor het afdrukken van keukenbonnen wordt de standaardnaamstijl gebruikt.

Gepersonaliseerd: Voor keukenbonnen kan een speciale naamstijl worden ingesteld, inclusief het bedrijfslogo, lettertype en andere opmaakopties.

 

2. Groepeer Keuzes op Klantbon

Inschakelen: Als deze optie is geactiveerd, worden verwante keuzes op de klantbon samengevoegd, waardoor de bon overzichtelijker wordt voor de klant.

Als deze optie is uitgeschakeld, zullen keuzes niet op de klantbon worden samengevoegd. Dit kan handig zijn als een gedetailleerd overzicht van elke keuze gewenst is.

 

3. Geavanceerde Routing van Keukenprinters

Met geavanceerde routing kunnen bestellingen automatisch worden toegewezen aan specifieke keukenprinters op basis van verschillende criteria, zoals productcategorieën, tijdstippen en andere vooraf ingestelde criteria.

Als deze functie niet is ingeschakeld, zullen bestellingen niet automatisch worden toegewezen aan specifieke keukenprinters op basis van geavanceerde criteria. Dit kan handig zijn voor kleinere bedrijven waar slechts één keukenprinter wordt gebruikt.