Bezorger app

Wat kan ik met de bezorger app of delivery app en hoe installeer ik deze?

De werking van de bezorgerapp:
 
Wanneer een order gekoppeld is aan een bezorger ontvangt hij deze automatisch in zijn app. Vervolgens navigeert de bezorger vanuit de app naar het bezorgadres en kan hij/zij direct met de klant bellen.
 
Via de CashDesk software ziet u ondertussen precies waar een bezorger zich bevindt en wat de status van de order is. Dit is te zien onder de knop "Overzicht" in de orderaanname module.
 
Wanneer een order is afgeleverd wordt deze direct voltooid in de CashDesk bezorgsoftware. Met de delivery app houdt u zo altijd de controle en het overzicht over uw bezorg proces. Ook tijdens de drukste uren.
 
De functies die de bezorger op de app kan uitvoeren:
  • Bel de klant: Bel direct de klant vanuit de app. Het handmatig invoeren van telefoonnummers van de klant is verleden tijd.
  • Navigeer naar de klant: Navigeer door middel van één druk op de knop direct vanaf de huidige GPS positie naar het bezorgadres.
  • Overzicht te bezorgen orders: Bezorgers zien precies welke order u met hen heeft gekoppeld.
Door middel van onderstaande stappen installeert u de bezorger app:
  1. Download de app in de Android Playstore of Apple store. De app is te vinden wanneer u zoekt op "CashDesk".
  2. Geef de app toegang tot de juiste rechten zoals locatie en telefoon.
  3. Sluit de app en open deze opnieuw.
  4. Open de app en zoek de gegenereerde code boven in het scherm.
  5. Ga in CashDesk naar "personeelsbeheer" en selecteer een bezorger (zorg dat de bezorger is uitgeklokt)
  6. Kijk in de app naar de app ID en vul deze in bij de bezorger. (Veld Bezorgapp ID)
  7. Klok de bezorger in.
  8. Na enige tijd zal de bezorger verschijnen in de overzichtskaart van CashDesk. Ziet u de bezorger niet, loop dan met de telefoon naar buiten. Dan heeft de app beter bereik tot de GPS.
  9. Koppel een te rijden order op de naam van de bezorger.
  10. Na een paar seconde krijgt de bezorger de order op zijn telefoon te zien.

Kunt u de bezorgers niet volgen in het overzicht? Probeer dan onderstaande stappen op de telefoons.

Onderstaand vindt u een stappenplan om de rechten van de bezorgerapp goed te zetten op Android:

  1. Open de instellingen van de telefoon.

  2. Selecteer apps.

  3. Zoek naar de delivery app en klik deze aan.

  4. Selecteer machtigingen.

  5. Selecteer locatie.

  6. Er zijn meerdere opties die nu naar voren komen

Mocht u de optie hebben om altijd toestaan aan te klikken selecteert u deze optie. Indien deze optie er niet is, kunt u de optie toestaan bij gebruik van app aanklikken.

 

Onderstaand vindt u een stappenplan om de rechten van de bezorgerapp goed te zetten op IOS:

Ten eerst moet er gecheckt worden of de privacy instellingen goed staan. Onderstaand een stappenplan:

  1. Navigeer naar de instellingen.

  2. Klik op privacy.

  3. Selecteer tracking.

  4. Zorg dat de optie sta trackingverzoeken van apps toe aan staat

  5. Selecteer hier de bezorgerapp en zorg dat ook voor de app het recht aan staat

Vervolgens moet er gekeken worden of de app de juiste rechten heeft. Onderstaand een stappenplan:

  1. Navigeer naar de instellingen.

  2. Selecteer de delivery app.

  3. Zorg dat de optie sta tracking toe aan staat.

  4. Selecteer vervolgens locatie.

  5. Zorg dat de optie sta toegang tot locatie toe op altijd staat

Duurt het lang voordat de bestellingen in de app komen?

Wanneer het lang duurt voordat een bestelling in de app komt is de wifi hoogstwaarschijnlijk de boosdoener. In dit geval is ons advies om wifi even uit te zetten op de telefoon en gebruik te maken van 4g of 5g